DIALOG IN DEN GEISTES- UND SOZIALWISSENSCHAFTENW NAUKACH HUMANISTYCZNYCH I SPOŁECZNYCH
DE | PL

1. Plan finansowania do a) Umowy o przyznanie dotacji, b) dla zmian przeznaczenia, c) czasowego przesuwania środków i d) neutralny kosztowo prolongat projektu

a) Umowa o przyznanie dotacji
Wraz z zatwierdzeniem projektu otrzymają Państwo nowy plan finansowania sporządzony na podstawie przesłanego wniosku. Jeżeli są od niego odstępstwa, prosimy o naniesienie zmian w nadesłanym pliku Excel oraz o krótkie ich uzasadnienie. Plan finansowy należy wyłącznie przesłać elektronicznie w formie pliku Excel. Wzór umowy o przyznanie dotacji dostępny jest w rubryce Dokumenty. 

b) Zmiana przeznaczenia środków
W zakresie sumy wydatków plan finansowania jest wiążący, z tego względu zmiany planu finansowania, przy których wydatki jednej lub więcej kategorii (koszty podróży, wydatki na wydarzenia naukowe, wydatki rzeczowe i osobowe) mają zostać przekroczone o więcej niż 20%, wymagają uprzedniej pisemnej zgody Fundacji. Wniosek o zmianę przeznaczenia środków wraz ze zaktualizowanym planem finansowania należy przesłać elektronicznie do Fundacji. Przy nowej kalkulacji należy uwzględnić stawki poszczególnych wydatków kwalifikowalnych (patrz: arkusz w planie finansowania).

c) Przesunięcia środków
Jeżeli środki przewidziane w planie finansowania na bieżący rok nie będą spożytkowane w pełnym zakresie, najpóźniej do dnia 1 grudnia musi wpłynąć do Fundacji elektronicznie zawiadomienie, do którego należy załączyć nową wersję planu finansowania, w którym będzie uwidocznione przesunięcie środków na następny rok.

d) Neutralne kosztowo przedłużenia czasu trwania projektu
Przy przedłużeniach czasu trwania projektu, które wykraczają poza dzień 31 grudnia, do elektronicznego wniosku o przedłużenie należy załączyć nową wersję planu finansowania.

1. Dokumenty

PNFN plan finansowania konkurs główny
[XLSX - 32.6 kB]

PNFN plan finansowania konkurs specjalny
[XLSX - 33.4 kB]

PNFN plan finansowania konkurs uproszczony
[XLSX - 29.5 kB]

2. Wniosek o wypłacenie środków

Po rozpoczęciu projektu można żądać wypłaty środków z dotacji na płatności, wymagalne w okresie następnych sześciu miesięcy. Wniosek o wypłacenie środków należy w tym celu przysłać do Fundacji elektronicznie oraz pocztą z podpisami.

Niewykorzystane środki muszą niezwłocznie i bez dodatkowego wezwania w terminie czterech tygodni i ze wskazaniem numeru projektu zostać przelane z powrotem na rachunek Fundacji w Commerzbank IBAN: DE81 4804 0035 0771 5899 05, SWIFT-BIC: COBADEFFXXX, gdyż w innym przypadku mogą być naliczone odsetki. Zwrócone środki nie przepadają i mogą być wypłacone ponownie.

Począwszy od drugiego wniosku o wypłatę środków do formularza należy dołączać listę dowodów księgowych o wydatkach z poprzedniego wniosku o wypłatę środków. Obowiązuje kurs wymiany z dnia, w którym środki Fundacji wpłyną na konto podmiotu realizującego projekt.

O wypłatę środków przewidzianych w planie finansowania na rok bieżący należy wnosić najpóźniej do dnia 15 grudnia.

2. Dokumenty

PNFN wniosek o wypłacenie środków
[DOCX - 29.4 kB]

PNFN lista dowodów księgowych konkurs główny i specjalny
[XLSX - 32.3 kB]

PNFN lista dowodów księgowych konkurs uproszczony
[XLSX - 31.4 kB]

3. Dalsze przekazywanie środków dotacji do partnera/partnerów projektu

Dla wypełnienia celu dotacji środki mogą być przekazywane dalej do partnera/partnerów projektu. W tym celu należy przed przekazaniem środków zawrzeć umowę o przekazywanie środków do partnerów, która po podpisaniu powinna natychmiast zostać przesłana elektronicznie do Fundacji.

3. Dokumenty

PNFN umowa współpracy wniosek o wypłatę środków_wzór
[DOCX - 31.2 kB]

4. Stypendia

Status doktoranta należy wykazać najpóźniej w trzecim miesiącu wspierania, przez uchwałę Rady Wydziału lub w inny podobny sposób. W przypadku stypendium postdoktoranckiego należy wykazać złożenie dysertacji.

Te dokumenty należy wraz z oświadczeniem o zobowiązaniu stypendialnym przesłać drogą elektroniczną na adres gierke@pnfn.pl.

4. Dokumenty

PNFN oświadczenie o zobowiązaniu stypendialnym
[DOCX - 134.1 kB]

5. Upublicznienie

W widocznym miejscu powinny zostać umieszczone logo oraz następująca informacja:

- Gefördert aus Mitteln der Deutsch-Polnischen Wissenschaftsstiftung

- Projekt wspierany przez Polsko-Niemiecką Fundację na rzecz Nauki

O wspieraniu przez Fundację należy informować we wszelkich materiałach publicznych związanych z projektem. Należą tu: publikacje, informacje dla mediów, wkłady w konferencje (prezentacje, plakaty etc.), artykuły, wystąpienia publiczne (materiały i prezentacje w ramach imprez) oraz dostępne publicznie strony internetowe.

5. Dokumenty

Logo PNFN
[ZIP - 1.9 MB]

6. Raport końcowy /częściowy (faza sprawozdawcza)

Przed sporządzaniem raportu proszę zapoznać się z instrukcją.

a. Raport częściowy

Raport częściowy jest z reguły wymagany, jeżeli okres finansowania projektu jest dłuższy niż 18 miesięcy. Dokładne terminy raportowania są określone w umowie o dotację.

Okres sprawozdawczy projektów dotowanych w ramach konkursu uproszczonego i głównego obejmuje zawsze 12 miesięcy liczone od pierwszego dnia rozpoczęcia projektu lub od pierwszego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu sprawozdawczego. Raport należy złożyć w ciągu miesiąca od upływu tego okresu.

W przypadku projektów dotowanych w ramach konkursów specjalnych okres sprawozdawczy jest zawsze tożsamy z danym rokiem kalendarzowym. Raport należy złożyć w ciągu miesiąca od zakończenia danego roku kalendarzowego.

Raport częściowy składa się z następujących dokumentów:

Raport częściowy należy przesłać wyłącznie drogą elektroniczną w formie plików Microsoft (Word, Excel) na adres gierke@pnfn.pl.

Proszę wybrać odpowiednie formularze w zależności od rodzaju konkursu.

b. Raport końcowy

Raport końcowy należy złożyć w ciągu trzech miesięcy od zakończenia okresu finansowania projektu. Dokładny termin raportowania jest określony w umowie o dotację.

Okres sprawozdawczy obejmuje cały okres finansowania od rozpoczęcia do zakończenia projektu. Raport końcowy należy przesłać elektronicznie w postaci plików Microsoft (Word, Excel) na adres gierke@pnfn.pl oraz podpisany – pocztą.

Raport końcowy składa się z następujących dokumentów:

Do raportu koncowego należy dolączyć co najmniej dwa reprezentatywne zdjęcia oraz materiały dotyczące wydarzeń naukowych itp. - jeli dotyczy to danego projektu.

Jeżeli w ramach finansowania projektu powstały publikacje, należy przesłać do Biura Fundacji po jednym egzemplarzu każdej z nich. Publikacje elektroniczne powinny być przesłane w formacie PDF. Inne publikacje w formie artykułów, referatów wygłoszonych na konferencjach itp. również należy przesłać elektronicznie (ewentualnie z podaniem identyfikatora cyfrowego DOI). Wyniki finansowanych stypendiów, w szczególności dysertacje powstałe w ramach stypendium, należy przedłożyć Fundacji jako dowód.

Raport końcowy uznaje się za skutecznie złożony dopiero po dostarczeniu wszystkich dokumentów: zarówno tych wymagających dostarczenia pocztą tradycyjną jak i elektroniczną.

Należy wybrać odpowiednie formularze w zależności od rodzaju konkursu.

6. Dokumenty

PNFN instrukcja raportowania
[PDF - 240.6 kB]

PNFN lista dowodów księgowych konkurs główny i specjalny
[XLSX - 32.6 kB]

PNFN lista dowodów księgowych konkurs uproszczony
[XLSX - 31.8 kB]

PNFN sprawozdanie merytoryczne do raportu końcowego konkurs główny i specjalny
[DOCX - 28.2 kB]

PNFN sprawozdanie merytoryczne do raportu końcowego konkurs uproszczony
[DOCX - 28.0 kB]

PNFN krótkie sprawozdanie
[DOCX - 21.1 kB]

PNFN sprawozdanie merytoryczne do raportu częściowego
[DOCX - 26.0 kB]